mięśnie dna miednicy po porodzie

Z reguły z problemami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, jednak zdarzają się również mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za możliwość wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeżeli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że to właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom wolno niezmiernie szybko wrócić do zdrowia i pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Niezwykle ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najpoprawniej każdego dnia. W owym czasie wolno liczyć na ściśle mówiąc imponujące efekty.
Jest szansa umacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większa część pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób może się wykonywać takie ćwiczenia, aby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek zaleca się łatwe trening, jakie polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najprzyzwoiciej robić to w pozycji leżącej, a z czasami także w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najprzyzwoiciej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po parę sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Warto nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch w czasie ćwiczeń powinny być w każdym calu rozluźnione. Najistotniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a następnie wypuszczane w trakcie rozkurczania mięśni, powoli. Istotne jest, aby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtedy wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej lub dwóch serii, ale najprawidłowiej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy czasami wstydzą się mówić o swoich problemach bardziej aniżeli kobiety, których kłopot ten dotyczy o wiele częściej. Jeśli tylko pojawia się kłopot oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają odpowiednich efektów, najporządniej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.